Hoe je een Google Nexus 10 in het buitenland koopt

In Dutch since this article only makes sense to Dutch readers. Sorry international audience ;-)

 Ik had al enige tijd mijn zinnen gezet op een Google Nexus 10. Google brengt echter de Nexus 10 niet in Nederland uit. Nederland is blijkbaar niet zo belangrijk voor Google. Diensten als Google Music zijn hier in ons kikkerlandje ook (nog) niet beschikbaar.

Wat te doen? Kopen in het buitenland! In Duitsland en in de UK is de Nexus 10 wel beschikbaar. Ik zou naar Duitsland kunnen rijden en daar proberen of ik een Nexus 10 kon scoren. Helaas hoorde ik van meerdere mensen (en wat zoeken op het internet) dat er praktisch geen winkels zijn met de Nexus 10 op voorraad.

Via Google Play kun je direct bij Google bestellen. Het nadeel daarvan is dat je als Nederlander daar de Nexus 10 niet zult aantreffen.... Tenzij je onderstaande instructies opvolgt.

Je hebt nodig:

  1. Een buitenlands afleveradres waar je bestelling naartoe gestuurd kan worden. Ik koos ervoor om te bestellen in de UK. Ik maak gebruik van Forward2me.
  2. Een IP adres waarmee Google denkt dat je in de UK zit. Hiervoor kun je prima gebruik maken van diverse VPN diensten. Ik gebruikte BestUKVPN.
  3. Een creditcard
  4. Je eigen Google account.
Wat moet je doen?
  1. Log in op de VPN.
  2. Log in op je Google Play account. Google denkt nu dat je in de UK bent. Je kunt nu je Nexus 10 bestellen.
  3. Voer als afleveradres het adres in wat je met Forward2me hebt aangemaakt.
  4. Zodra het tijd wordt voor betalen voer je je creditcard gegevens in. Let erop dat je als adres voor je creditcard ook het eerder aangemaakte Forward2me adres gebruikt.
  5. Rond de bestelling af.
Hierna is het een kwestie van wachten. Het duurde bij mij ongeveer een week voordat de Nexus 10 was opgestuurd naar Forward2me en van daaruit werd verzonden naar Nederland.


Comments

  1. En wat doe je als hij stuk is? Via een VPN tunnel terug sturen? :-) Wanneer komt de NEXUS10 in NL uit? Weet je dat toevallig?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb familie in de UK, dus dan laat ik het via hen terugsturen.

      En ik heb geen idee wanneer de Nexus 10 uitkomt in Nederland. Anders had ik misschien nog wel wat langer gewacht.

      Delete
  2. Ik heb het via de Duitse manier geprobeerd,

    Maar na 2 maal nog steeds niet gelukt, ik heb daar een collega zitten dus heb een Duits afleveradres,

    Ik heb het volgende gedaan

    Inloggen via Shell Fire,
    Een nieuwe google account aangemaakt
    CC koppelen aan adres van collega
    2 maal een nexus 10 besteld
    Adres gegevens invullen
    CC gegevens bevestigen
    En versturen

    Ik kreeg na een week het volgende bericht

    This order was likely canceled for one of the following reasons:

    Details provided for your credit card do not match those on-file with your financial institution.

    The address information provided was incomplete and could not be verified

    To block an attempt to purchase more than the maximum allowable devices.

    Heb je enige tips hoe ik dit op zou kunnen lossen?

    bvd

    Ben

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het probleem is waarschijnlijk dat je JOUW creditcard probeert te koppelen aan het adres van je collega. Zodra men het bestelproces ingaat zien ze bij deze creditcard jouw naam staan, niet die van je collega.

      Probeer het anders via een Duitse verzendservice (zoals ik met Forward2me doe). Op deze manier voorkom je dat de geregistreerde naam bij een creditcard niet overeenkomt met de naam van het afleveradres.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Small tip: use QueueBackgroundWorkItem for asynchronous work in ASP.NET

Why you should use git merge --no-ff when rebasing.

Using NUnit for your tests in Team Foundation Service with a Git repository